Ο συνοικισμός είχε το όνομα Αίγειρα, όπως ακριβώς το είχε είχε αναφέρει ο Παυσανίας στα αχαϊκά !
Αυτό επιβεβαιώνεται σε επίσημο έγγραφο, που υπογράφει στις 31-01-1927 ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγής Τσαλδάρης, αναφέροντας ότι ο συνοικισμός Αίγειρα αποσπάται από την κοινότητα Αρφαρών και αναγνωρίζεται ως Κοινότητα Αιγείρας...
Με δεδομένο ότι μέσα σε δύο αιώνες ύπαρξης τού Ελληνικού κράτους η ιστορία κατέγραψε τρεις βασικές μεταβολές στον τρόπο διοίκησης τής Ελληνικής επαρχίας, είναι πολύ ενδιαφέρον τώρα που βαδίζουμε στην τέταρτη περίοδο (αυτή τού “Καλλικράτη”) να δούμε, μέσα από μία ιστορική ανασκόπηση, πώς η τοπική μας κοινωνία λειτούργησε και αξιοποίησε(;) όλες αυτές τις μεταβολές, στην κοινωνική - οικονομική - πολιτιστική ανάπτυξή της. Στην προκειμένη περίπτωση θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε τη σύντομη ιστορία τής Αιγείρας, όχι γιατί αποτελεί κάτι το ξεχωριστό, σε σύγκριση με τα γύρω χωριά, αλλά γιατί είναι το μοναδικό χωριό που έχει τη συντομότερη “διοικητική” ιστορία {ως Κοινότητα και έδρα Δήμου}.
Αυτό επιβεβαιώνεται σε επίσημο έγγραφο, που υπογράφει στις 31-01-1927 ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγής Τσαλδάρης, αναφέροντας ότι ο συνοικισμός Αίγειρα αποσπάται από την κοινότητα Αρφαρών και αναγνωρίζεται ως Κοινότητα Αιγείρας...
-----
Μάιος 2010
Και ενώ βαδίζουμε ολοταχώς προς τη Νέα Αρχιτεκτονική τής Αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με την οποία αλλάζει ριζικά το τοπίο στη “διαχείριση” των τοπικών κοινωνιών, σωστό είναι πρώτα να κάνουμε έναν απολογισμό πεπραγμένων τού διοικητικού παρελθόντος μας και κατόπιν να προχωρήσουμε στον οραματισμό των επόμενων κινήσεών μας στο νέο διευρυμένο αυτοδιοικητικό “σπίτι” μας, όποιο κι αν είναι αυτό...Με δεδομένο ότι μέσα σε δύο αιώνες ύπαρξης τού Ελληνικού κράτους η ιστορία κατέγραψε τρεις βασικές μεταβολές στον τρόπο διοίκησης τής Ελληνικής επαρχίας, είναι πολύ ενδιαφέρον τώρα που βαδίζουμε στην τέταρτη περίοδο (αυτή τού “Καλλικράτη”) να δούμε, μέσα από μία ιστορική ανασκόπηση, πώς η τοπική μας κοινωνία λειτούργησε και αξιοποίησε(;) όλες αυτές τις μεταβολές, στην κοινωνική - οικονομική - πολιτιστική ανάπτυξή της. Στην προκειμένη περίπτωση θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε τη σύντομη ιστορία τής Αιγείρας, όχι γιατί αποτελεί κάτι το ξεχωριστό, σε σύγκριση με τα γύρω χωριά, αλλά γιατί είναι το μοναδικό χωριό που έχει τη συντομότερη “διοικητική” ιστορία {ως Κοινότητα και έδρα Δήμου}.
Ένας “ανώνυμος” οικισμός (με το όνομα Αίγειρα) όπως ακριβώς το είχε είχε αναφέρει ο Παυσανίας στα αχαϊκά).
Αυτό επιβεβαιώνεται σε επίσημα έγγραφα των απογραφών από το 1908 έως το 1991, όσο και το 1926 τότε που ο υπουργός Εσωτερικών Παναγής Τσαλδάρης αποφάσισε την απόσπαση του συνοικισμού Αίγειρα από την κοινότητα Αρφαρών και αναγνωρίζεται ως Κοινότητα Αιγείρας.
Αυτό επιβεβαιώνεται σε επίσημα έγγραφα των απογραφών από το 1908 έως το 1991, όσο και το 1926 τότε που ο υπουργός Εσωτερικών Παναγής Τσαλδάρης αποφάσισε την απόσπαση του συνοικισμού Αίγειρα από την κοινότητα Αρφαρών και αναγνωρίζεται ως Κοινότητα Αιγείρας.
Δεκαετία τού 1880. Λιγοστά σπίτια (χειμαδιά) υπήρχαν διάσπαρτα στην παραλιακή ζώνη, μεταξύ Μαύρων Λιθαρίων και Θολοποτάμου. Ο μικρός αυτός οικισμός τού παλαιού Δήμου Αιγείρας (1912), δεν είχε καν όνομα και το μεν τμήμα μεταξύ των δύο ποταμιών ονομαζόταν Θολοπόταμος και ανήκε στα Αρφαρά, ενώ το τμήμα από τον Κριό μέχρι τα όρια της Κορινθίας ονομαζόταν Οικονομέικα (από το επώνυμο τής Αρχόντισσας) και ήταν οικισμός τής Βλοβοκάς.
Ο (παλαιός) Δήμος Αιγείρας δημιουργήθηκε επίσημα το 1836, διαχωρίστηκε το 1878 με τη δημιουργία του Δήμου Ακράτας και συνέχισε να υπάρχει μέχρι το 1912 όταν με Νόμο καταργήθηκαν οι Δήμοι (Αρφαρά, Βερσοβά, Βλοβοκά). Το έτος 1882 υπογράφεται σύμβαση από τον τότε υπουργό Εσωτερικών Χαρίλαο Τρικούπη, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Γενικής Πιστωτικής Τράπεζας για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στις διαδρομές Πειραιάς - Ελευσίνα - Μέγαρα - Καλαμάκι - Κόρινθος - Κιάτο - Ξυλόκαστρο - Αίγιο (Σ.Π.Α.Π. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ).
Όταν, 5-6 χρόνια αργότερα, έφθασε η ώρα να δημιουργηθεί στάση και στο δικό μας “χωριουδάκι”, δόθηκε μάχη μεταξύ των κατοικούντων Ανατολικά τού Κριού και αυτών τής Δυτικής πλευράς. Τελικά επικράτησαν οι Δυτικοί (Θολοποταμίτες) και η στάση έγινε εκεί που όλοι τη βλέπουμε μέχρι σήμερα. Φυσικά, της δώσανε το όνομα τού Δήμου και έτσι ο αναπτυσσόμενος μικρός οικισμός “κατοχύρωσε” και ευτυχώς μετέπειτα ΔΙΕΣΩΣΕ το όνομα ΑΙΓΕΙΡΑ.
Όταν, 5-6 χρόνια αργότερα, έφθασε η ώρα να δημιουργηθεί στάση και στο δικό μας “χωριουδάκι”, δόθηκε μάχη μεταξύ των κατοικούντων Ανατολικά τού Κριού και αυτών τής Δυτικής πλευράς. Τελικά επικράτησαν οι Δυτικοί (Θολοποταμίτες) και η στάση έγινε εκεί που όλοι τη βλέπουμε μέχρι σήμερα. Φυσικά, της δώσανε το όνομα τού Δήμου και έτσι ο αναπτυσσόμενος μικρός οικισμός “κατοχύρωσε” και ευτυχώς μετέπειτα ΔΙΕΣΩΣΕ το όνομα ΑΙΓΕΙΡΑ.
Με επίκεντρο αυτή τη στάση τού τρένου, αναπτύχθηκε μεγάλη οικιστική και εμπορική κίνηση και σιγά - σιγά δημιουργήθηκε το “επίνειο” των ορεινών χωριών. Για τον αριθμό των κατοίκων του οικισμού της Αιγείρας πριν το 1900 δεν υπάρχουν στοιχεία, αφού οι ελάχιστοι κάτοικοι του οικισμού απογράφονταν στα ορεινά χωριά από τα οποία κατάγονταν.
Για πρώτη φορά η Αιγείρα, το έτος 1907, απογράφηκε ξεχωριστά με την ονομασία "συνοικισμός Αίγειρα" με 125 κατοίκους.
Τα 1920 ο πληθυσμός της Αιγείρας αυξήθηκε σε 261 και οι κατοικούντες στα Μάρμαρα έγιναν 327. Όταν άρχισε να διαμορφώνεται ο παραλιακός οικισμός και να εγκαθίστανται σε αυτόν μόνιμοι κάτοικοι, δημιουργήθηκε η ανάγκη το χωριό να αποκτήσει και εκκλησία. Έτσι, το έτος 1880 περίπου, ο ιερέας Δημήτριος Παπανάγου από τη Βεργουβίτσα, παραχώρησε ένα τμήμα από το δενδροπερίβολό του κι εκεί άρχισε να κτίζεται ένα μικρό πέτρινο εκκλησάκι, που του έδωσαν την ονομασία Άγιος Παντελεήμων. Το εκκλησάκι εκείνο ήταν πολύ μικρό για να χωρέσει τους συνεχώς αυξανόμενους κατοίκους. Για το λόγο αυτό, γύρω στα 1915, έγινε επέκταση του ναού. Στο λιγοστό χώρο έξω από την εκκλησία, κοντά στη βορειοανατολική πλευρά, υπήρχε ένα μικρό νεκροταφείο το οποίο καταργήθηκε όταν έγινε το καινούργιο στη σημερινή του θέση.
Για πρώτη φορά η Αιγείρα, το έτος 1907, απογράφηκε ξεχωριστά με την ονομασία "συνοικισμός Αίγειρα" με 125 κατοίκους.
Τα 1920 ο πληθυσμός της Αιγείρας αυξήθηκε σε 261 και οι κατοικούντες στα Μάρμαρα έγιναν 327. Όταν άρχισε να διαμορφώνεται ο παραλιακός οικισμός και να εγκαθίστανται σε αυτόν μόνιμοι κάτοικοι, δημιουργήθηκε η ανάγκη το χωριό να αποκτήσει και εκκλησία. Έτσι, το έτος 1880 περίπου, ο ιερέας Δημήτριος Παπανάγου από τη Βεργουβίτσα, παραχώρησε ένα τμήμα από το δενδροπερίβολό του κι εκεί άρχισε να κτίζεται ένα μικρό πέτρινο εκκλησάκι, που του έδωσαν την ονομασία Άγιος Παντελεήμων. Το εκκλησάκι εκείνο ήταν πολύ μικρό για να χωρέσει τους συνεχώς αυξανόμενους κατοίκους. Για το λόγο αυτό, γύρω στα 1915, έγινε επέκταση του ναού. Στο λιγοστό χώρο έξω από την εκκλησία, κοντά στη βορειοανατολική πλευρά, υπήρχε ένα μικρό νεκροταφείο το οποίο καταργήθηκε όταν έγινε το καινούργιο στη σημερινή του θέση.
Στα Μάρμαρα, η εκκλησία τού Αγίου Σπυρίδωνα άρχισε να κτίζεται το 1860. Το 1919 λειτούργησε για πρώτη φορά στην Αιγείρα δημοτικό σχολείο και για αρκετά χρόνια στεγάστηκε σε κτίριο δίπλα στη σιδηροδρομική γραμμή (στη συμβολή της γραμμής με τη σημερινή οδό Ικαρίου). Αργότερα, το σχολείο μεταφέρθηκε σε παραλιακή οικία (περίπου 100 μ. δυτικά τής σημερινής παραλιακής πλατείας). Αν και δεν αναφέρεται σε καμία τοπική ιστορική πηγή, στην παραλιακή ζώνη λειτούργησε για μικρό διάστημα (αρχές τής δεκαετίας τού 1920) μεταβατικό (χειμερινό) σχολείο τής Βεργουβίτσας σε μικρό οίκημα που υπάρχει ακόμα δίπλα στη γραμμή τού τρένου, 50 μ. δυτικά τού Κριού ποταμού.
Πρώτα η Σφραγίδα και αμέσως μετά το Σχέδιο
Τον Ιανουάριο του 1927 ιδρύθηκε η Κοινότητα της Αιγείρας, η “διοικητική” επαφή τής οποίας με τη θάλασσα εκτεινόταν από το Θολοπόταμο ως τον Κριό ποταμό, ενώ σε αυτή εντάχθηκε και ο συνοικισμός των Μαρμάρων.
Πέντε χρόνια μετά την απόκτηση της διοικητικής σφραγίδας, η Αιγείρα απέκτησε Ρυμοτομικό Σχέδιο Πόλεως (ευτυχώς, γιατί με αυτό “βολευόμαστε” μέχρι σήμερα!). Την περίοδο εκείνη άρχισε να λειτουργεί άτυπα Εξωραϊστικός Σύλλογος με Θεατρικό και Καλλιτεχνικό τμήμα (οι παραστάσεις δίνονταν σε ενοικιασμένη σταφιδαποθήκη).
Σήμερα, 80 χρόνια μετά, στην Αιγείρα εξακολουθούμε να κάνουμε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις μας σε ενοικιασμένα οικήματα! Όπως αναφέρει ο Γεώρ. Κανελλόπουλος στο βιβλίο του, με τα χρήματα που εισπράχθηκαν από τις παραστάσεις διαμορφώθηκε η κεντρική Πλατεία και τοποθετήθηκαν τέσσαρα μεγάλα φανάρια.
Την πρώτη δεκαετία τού 2ού Αιώνα, σημαντικό γεγονός ήταν η κατασκευή τής Παλαιάς Εθνικής Οδού μέσα στο χωριό, αφού μέχρι τότε τα αυτοκίνητα ερχόμενα από Δερβένι “χρησιμοποιούσαν” την παραλία τής Αρχόντισσας ανέβαιναν κάπου στον Κριό και συνέχιζαν μέσα από καρόδρομους για την Ακράτα. Χαρακτηριστική είναι και η ιστορία με τους πιτσιρικάδες τής εποχής, που όταν έβλεπαν από μακριά αυτοκίνητο ερχόμενο από Αθήνα έριχναν μπόλικο άμμο στο “δρόμο” για να κολλήσει η “λιμουζίνα” και μετά να τη σπρώξουν, ώστε ο ευτυχής πλέον εποχούμενος Αθηναίος να τους δώσει γερό χαρτζιλίκι... 4-12-1929 συντάχθηκε το κτηματολόγιο απαλλοτριώσεων...
Η μικρή γέφυρα, που κατασκευάσθηκε τότε στον Κριό, καταστράφηκε μαζί με εκείνη του τρένου, επί Κατοχής. Κτίσθηκε πάλι μετά τον πόλεμο, αλλά επειδή ήταν πολύ μικρή και χαμηλή, κατεδαφίσθηκε και χτίστηκε πάλι περί το 1962 (ευτυχώς, γιατί με αυτή “βολευόμαστε” και σήμερα!). Η μεταπολεμική Αιγείρα Μέχρι το 1956 το ηλεκτρικό ρεύμα (μέσω ΔΕΗ που ιδρύθηκε το 1950) έφθασε μέχρι και τα Οικονομέϊκα. Πιο πριν, πολλά σπίτια είχαν συνδεθεί με ιδιωτική ηλεκτροπαραγωγική μονάδα που λειτουργούσε στην παραλία Ακράτας και τροφοδοτούσε με ρεύμα 5-6 ώρες το 24άωρο (πρωί - βράδυ).
Το 1950 υπήρχαν στη Ελλάδα 400 περίπου εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούσαν με πετρέλαιο ή γαιάνθρακα. Τη δεκαετία τού ’50 η ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση τής Αιγείρας κατέστησε αναγκαία την κατασκευή νέου Ναού Αγίου Παντελεήμονος. Με πρωτεργάτη τον ιερέα Θεόδωρο Δημητρακόπουλο και αρωγό όλη την τοπική κοινωνία, οι εργασίες κατασκευής συνεχίστηκαν για αρκετά χρόνια και το έτος 1963, ανήμερα της εορτής του Ναού, έγιναν τα εγκαίνια. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, μετά το γκρέμισμα του παλαιού Ναού, για τις ανάγκες τής ενορίας τής Αιγείρας χρησιμοποιήθηκε για τρία και πλέον χρόνια (1955-1959) το εκκλησάκι τού Αϊ Γιάννη στα “Οικονομέικα” (Ανατολική πλευρά του Κριού ποταμού). Ο Αϊ Γιάννης κτίστηκε το 1936 με πρωτοβουλία τής οικογ. Ρόζου.
Στις 07/04/1951
έγινε αναγνώριση
του οικισμού Οικονομέικα και προσάρτησή του στην κοινότητα Αιγών με την απογραφή να καταγράφει 93
κατοίκους. Ο Οικισμός Αίγειρα της κοινότητας Αιγείρας 417 κατοίκους.
Στις
2 Ιουλίου 1960 ο οικισμός Οικονομέικα αποσπάται από
την κοινότητα Αιγών και προσαρτάται στην
κοινότητα Αιγείρας.
Στις 19
Μαρτίου 1961 ο οικισμός Οικονομέικα καταργείται και
προσαρτάται στον οικισμό Αίγειρα της κοινότητας Αιγείρας.
Γύρω στο 1951, ξεκίνησαν και οι προσπάθειες να αποκτήσει η Αιγείρα ποδοσφαιρική ομάδα. Όλοι οι νέοι της περιοχής διέθεταν πολλές ώρες καθημερινά, αφενός προπονούμενοι για να αντιμετωπίζουν τις γειτονικές ομάδες και αφετέρου ξελιθαρίζοντας την παραποτάμια περιοχή τού Κριού (στο σημείο που είναι το σημερινό γήπεδο). Παρά το “άτυπο” τού σωματείου και με δεδομένο ότι έλειωναν πολλά ζευγάρια παπούτσια, η φρεσκοβαφτισμένη “Θύελλα” με αρχηγό τον Ν.Ρ. και την παρέμβαση του εξ αγχιστείας Αιγειράτη Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Αμπελοκήπων Κ.Σπ. ζήτησαν και πήραν από τον Παναθηναϊκό μερικά τσουβάλια... γεμάτα αθλητικές φόρμες, παπούτσια και μπάλες.
Τριάντα χρόνια αργότερα (19/10/1980) η Θύελλα αναγνωρίσθηκε επίσημα ως αθλητικός σύλλογος. Στις 17/11/1954 μεταφέρθηκε από το Κράθιο στην Αιγείρα, ο σταθμός Χωροφυλακής. Η μεταφορά έγινε με ισχυρές αντιδράσεις των κατοίκων τού Κραθίου. Για την αποφυγή, δε, επεισοδίων τα έπιπλα μεταφέρθηκαν νύχτα στην Αιγείρα! Ο Σταθμός τής Αιγείρας καταργήθηκε στις 15/11/1971, τον επανέφεραν στις 28/7/1976 και καταργήθηκε οριστικά και αμετάκλητα σταμέσα της δεκαετίας του 2000, χωρίς να ενοχληθεί ή να διαμαρτυρηθεί κανείς Αιγειράτης.
Στα τέλη τής δεκαετίας τού ’50, εκεί στην ανηφόρα προς τα Μάρμαρα, το νέο (διθέσιο αρχικά) δημοτικό σχολείο Αιγείρας ήταν έτοιμο να δεχτεί τους μαθητές και συνέχισε τη λειτουργία του μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου 1998. Τότε εγκαινιάσθηκε στην Αιγείρα, το νέο υπερσύγχρονο εκπαιδευτήριο που στέγασε το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο. Το Νηπιαγωγείο Αιγείρας λειτουργεί από το σχολικό έτος 1997-1998. Στα Μάρμαρα λειτουργούσε μέχρι και τη δεκαετία τού ’80, το δημοτικό σχολείο τής Βελλάς. Το 1977, η Αιγείρα απέκτησε και Υγειονομικό Σταθμό, που (ευτυχώς) λειτουργεί ακόμα, τραγικά υποβαθμισμένος όμως.
Η πληθυσμιακή διακύμανση της νέας κοινότητας έχει μεγάλο ενδιαφέρον αφού μέσα σε 50 χρόνια οι κάτοικοί της υπερτριπλασιάστηκαν. Έτος 1928 κάτοικοι: Αιγείρα 267 Μάρμαρα 57. 1940: Αιγείρα 374 Μάρμαρα 73. 1951: Αιγείρα 417 Μάρμαρα 164. 1961: Αιγείρα 604 Μάρμαρα 171. 1971: (κοινή απογραφή) 925 κάτοικοι.
Το μεγάλο “μπαμ” τού ’60 και ‘70
Σε δύο πολύ σημαντικά γεγονότα, που συνέβησαν μεταξύ 1960 και 1970, οφείλεται, στα μέγιστα, η ραγδαία ανάπτυξη τής Αιγείρας.
Το ένα είναι η κατασκευή τού παραλιακού δρόμου, έργο (αν και χτιστό) πρωτοποριακό για την εποχή του και έκανε (τότε) την Αιγείρα, κομβικό, αναγνωρίσιμο, ανερχόμενο και φημισμένο καλοκαιρινό προορισμό, που συνεχίστηκε ανοδικά μέχρι τις αρχές τής δεκαετίας του ’80. Ο καλαίσθητος φωτισμός σε όλο το μήκος τού δρόμου και τα περίφημα τζαζ γλέντια με ζωντανή ορχήστρα, έκαναν την τότε Αθηναϊκή νεολαία φανατικούς “Αιγειράτες”... (Ουδεμία σχέση με τον σημερινό δρόμο “ναυάγιο”).
Το δεύτερο είναι όταν το 1965 εγκαταστάθηκε στο δέλτα του ποταμού Κριού η Τεχνική Εταιρία Βόλου, η οποία είχε αναλάβει την κατασκευή του τμήματος της Νέας Εθνικής Οδού, από το Κράθιο μέχρι σχεδόν το Ξυλόκαστρο. Ήταν το μεγάλο “μπαμ” για το μικρό χωριό μας. Το πλήθος, από μηχανικούς, τεχνικούς, οδηγούς, εργάτες και όλα τα μεγάλα στελέχη τής Τ.Ε.Β. που εγκαταστάθηκαν εδώ μαζί με τις οικογένειές τους, προξένησε μια ξαφνική οικιστική και εμπορική έκρηξη, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να μεταμορφωθεί η Αιγείρα από ένα μικρό παραλιακό χωριό σε μία πολλά υποσχόμενη αναπτυξιακά κωμόπολη. Επί εποχής ΤΕΒ, στην Αιγείρα κατασκευάσθηκε και ένα αξιόλογο περιφερειακό οδικό δίκτυο, ως αποζημίωση στις όποιες (αρκετές) παράπλευρες απώλειες που δημιούργησαν τα έργα τα οποία διήρκεσαν για δέκα περίπου χρόνια.
Οι χαμένες ευκαιρίες
Βέβαια, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πιο “έξυπνα” η παρουσία τής ΤΕΒ, από τους Αιγειράτες,. Η κατασκευή, με σωστές προδιαγραφές, τού παραλιακού δρόμου θα ήταν ένα έργο που “θα έμενε στις επόμενες γενιές, έτσι για να μας θυμάστε” όπως είχε πει τότε στέλεχος της εταιρίας. Κανείς όμως δεν το σκέφτηκε. Εδώ, πρέπει να αναφέρουμε και την “πρώτη” μεγάλη καταστροφή της παραλίας, από μεγάλο παλιρροϊκό κύμα στις 7/2/1963 (Υπήρξε και θάνατος τότε). Επίσης, αν είχαν ζητήσει από την ΤΕΒ και το Κράτος, αμέσως μετά το ξήλωμα του εργοταξίου, να διευθετηθεί η ποτάμια έκταση που είχε καταλειφθεί, θα είχαμε γλιτώσει τις γνωστές “γκρίνιες” και διαμάχες που καλά κρατούν μέχρι και σήμερα...
Το πιο τραγικό, βέβαια, συνέβη όταν ο πρωθυπουργός Κων/νος Καραμανλής ήρθε στην Αιγείρα το καλοκαίρι τού 1975, προσκεκλημένος από τον φίλο του επιχειρηματία Ανδρέα Θ. Μεντζελόπουλο. Ουδείς, λοιπόν, από τούς τοπικούς παράγοντες που υποδέχθηκαν τον πρωθυπουργό, ζήτησε κάτι σημαντικό για την Αιγείρα (π.χ. ανακατασκευή παραλιακού δρόμου, οριοθέτηση Παραλίας και Ποταμού Κριού κ.ο.κ.).
Θα μου πείτε, φυσικά, ποιός γνώριζε την εποχή εκείνη τι σημαίνει οριοθέτηση! Σωστότατη η παρατήρηση. Όμως, πολλά χρόνια αργότερα μάθαμε ότι στο σημείο που “προσγειώθηκε” το ελικόπτερο έγινε αμέσως (1978) οριοθέτηση Αιγιαλού. Η υπόλοιπη Αιγειράτικη παραλία οριοθετήθηκε, μετά από πολύχρονους αγώνες, στις 4 Ιουνίου 2003. 28 χρόνια αργότερα...
Κ.Ρ.