222

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Το συναξάρι τού Ανδρέα Κορδοπάτη... Θεατρικό Εργαστήρι Αιγείρας


    Πριν λίγο καιρό, είχα τη χαρά να παρακολουθήσω μια ολοκληρωμένη πρόβα του θεατρικού μονολόγου «Το συναξάρι τού Ανδρέα Κορδοπάτη», του Πελοποννήσιου μετανάστη στην Αμερική των αρχών τού 20ού αιώνα, τον οποίο ενσαρκώνει στη σκηνή ο Πάνος Νιάγκος.
    Αν και το στήσιμο του σκηνικού ήταν ακόμα σε πρώιμο στάδιο, ο «μονόλογος» του πρωταγωνιστή με συνεπήρε από το πρώτο κιόλας λεπτό…
    Ούτε εγώ, ούτε ο πρωταγωνιστής είμαστε «μόνοι» μας, εκεί, μέσα στη φιλόξενη αίθουσα του Θεατρικού Εργαστηρίου…
    Η διήγηση του Κορδομπάτη δια στόματος Πάνου Νιάγκου, ήταν τόσο «ζωντανή» και «κινηματογραφική», ώστε οι ήρωες ξεπηδούσαν μέσα από τα λόγια και σε «προκαλούσαν» να τους ακολουθήσεις στο περιπετειώδες και ψυχοφθόρο ταξίδι προς το «Αμερικάνικο όνειρο» του περασμένου αιώνα.
    Ακολούθησα «κατά πόδας» τον πρωταγωνιστή, και ένιωσα «παρών» σε όλες τις φάσεις του ταξιδιού του. 
    Ένοιωσα τη φτώχια του χωριού του. 'Ήμουν εκεί, όταν μετρούσε τον πενιχρό απολογισμό της ετήσιας σοδιάς τους. Ένιωσα την αγωνία του, όταν έπαιρνε τη μεγάλη απόφαση του ξενιτεμού. "Βρέθηκα" στην Πάτρα, στον Πειραιά, στην Καλαμάτα, στη Νάπολη, στην Τεργέστη και στις άλλες "αποβάθρες εκτόξευσης" προς την ευτυχία. Επιβιβάστηκα μαζί του στην τρίτη θέση των "υπερσύγχρονων" ατμοκίνητων υπερωκεάνιων του 1900.
    Αρμένισα μαζί του τη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό. Αντίκρισα το "άγαλμα της Ελευθερίας" μέσα από τα κάγκελα των "εξεταστηρίων". Κατέβηκα στις αχανείς ΗΠΑ. Κατευθύνθηκα μαζί του στις φάμπρικες, προσπαθώντας να βιώσω το όνειρό του… 
    Και το ΒΙΩΣΑ, μέσα από αυτό το Θεατρικό του Θανάση Βαλτινού και την απόδοσή του από τον Πάνο Νιάγκο.
    Είμαι σίγουρος ότι θα το ΒΙΩΣΟΥΝ και όλοι όσοι παρακολουθήσουν τις παραστάσεις, που ξεκινούν την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου…
    Κ.Ρ.
    Το έργο βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Ανδρέα Κορδοπάτη από το χωριό Δάρα Μαντινείας και μας μιλάει για τις περιπέτειες που πέρασε όταν το 1903 αποφάσισε να φύγει μετανάστης για Αμερική, ακολουθώντας τους χιλιάδες μετανάστες από όλη την Ελλάδα και κυρίως από την Πελοπόννησο. Σε μια ταραγμένη Ελλάδα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, ο ξενιτεμός στη «γη της επαγγελίας» ήταν ένα όνειρο που κυνηγούσαν όλοι με κάθε θυσία. Βγήκε παράνομα στην Αμερική και έζησε κυνηγημένος λαθρομετανάστης σε πολλές πολιτείες...

    ανατολικα του κριου

    ανατολικα του κριου
    Στα όρια της Αιγείρας δεν λειτουργεί κανένας ΧΥΤΑ.- Το «πρόβλημα», φυσικά, δεν είναι τωρινό... Περί τα μέσα της δεκαετίας τού 1990, ξεκίνησαν οι διεργασίες μέσω του Συμβουλίου Περιοχής για τη δημιουργία ΧΥΤΑ στην περιοχή ΚΑΚΗ ΧΟΥΝΗ Αμπελοκήπων της κοινότητας Χρυσαμπέλων. Κατόπιν ήρθε ο «Καποδίστριας» και στο νέο αυτοδιοικητικό περιβάλλον της Αχαΐας, άρχισε ο συντονισμός του μεγαλόπνοου(!) προγράμματος «διαχείρισης απορριμμάτων»… Τέσσερις ΧΥΤΑ στην Αχαΐα… Κακή Χούνη, Παπανικολού, Ξερόλακα, Φλόκα. Μα που είναι αυτές οι περιοχές, θα αναρωτηθεί κάποιος. Μόνο στην Κακή Χούνη γνωρίζω ότι είναι ο ΧΥΤΑ Αιγείρας… Η εξήγηση που μπορεί να δοθεί σε αυτό, είναι ότι η τότε Δημοτική αρχή θεώρησε ότι η ονομασία «ΧΥΤΑ Αιγείρας» θα είναι ένα ισχυρό "brand name" για την αναγνωρισιμότητα της περιοχής – ισχυρότερο ίσως και από αυτό του Αρχαίου θεάτρου Αιγείρας...! Φυσικά, κανείς άλλος στην Αχαΐα, δεν ακολούθησε το σκεπτικό αυτό, αφού η Παπανικολού δεν ονομάστηκε ΧΥΤΑ Συμπολιτείας (Ροδοδάφνης), η Ξερόλακα δεν ονομάστηκε ΧΥΤΑ Πατρών, του Φλόκα δεν ονομάστηκε ΧΥΤΑ Ωλενίας, ο ΧΥΤΑ Φυλής δεν ονομάστηκε ΧΥΤΑ Αθηνών κλπ κλπ...11 ΜΑΪΟΥ 2017

    νεο